Junior partnership Holland National Parks

04-11-2019 1012 keer bekeken 0 reacties

Parken kunnen gemakkelijker deelnemen aan campagne Holland National Parks. Met ingang van volgend jaar verruimt het Nationale Parken Bureau de mogelijkheden voor deelname aan de marketingcampagne Holland National Parks.

Ook parken die (nog) niet beschikken over de gewenste tien topbelevenissen kunnen vanaf 2020 meedoen. Daarnaast beperkt de campagne zich niet meer tot het buitenland, maar wordt Nederland als markt toegevoegd. Met meer deelnemende parken kan een breder verhaal over de Nederlandse natuur worden verteld.

Topbelevenissen vormen de kern van de marketingcampagne. Ze passen bij het merkverhaal van het Nationaal Park én bij de doelgroep. Topbelevenissen inspireren én zetten aan tot een bezoek aan de Nederlandse natuur. De topbelevenissen staan daarom centraal op de campagnewebsite www.hollandnationalparks.com en komen terug in foto’s, verhalen en filmpjes van influencers die de Nationale Parken bezoeken. 

Drie topbelevenissen
Omdat voor veel parken een aantal van tien belevenissen een drempel is voor deelname, wordt dit aantal naar beneden bijgesteld. Parken kunnen volgend jaar vanaf drie topbelevenissen deelnemen. Voorwaarde blijft wel dat deze moeten passen bij het merkverhaal en de merkwaarden van het park en de doelgroep Independent Explorer. Deze doelgroep wijkt graag van de gebaande paden af en zoekt naar verrijking en persoonlijke ontwikkeling. Alle belevenissen samen vertellen het onderscheidende en bijzondere verhaal van de Nederlandse Natuur.

Senior en junior partners
In de nieuwe situatie maken we onderscheid tussen senior en junior partners. Junior partners zetten minder belevenissen in de etalage. De belevenissen krijgen onder andere een plek op www.hollandnationalparks.com en worden waar mogelijk meegenomen in de parkbezoeken van influencers. Een junior partner betaalt een lagere bijdrage voor deelname aan de campagne. Voor een gebiedsfilmpje betaalt het park extra. Het Nationale Parkenbureau zorgt voor de begeleiding en coördinatie zodat de filmpjes aansluiten bij de reeds ontwikkelde gebiedsfilmpjes van de huidige deelnemende parken.

Promotie in eigen land
Een andere wijziging ten opzichte van de huidige marketingcampagne is dat vanaf volgend jaar ook Nederlandse influencers en media actief worden benaderd met de vraag aandacht te schenken aan de Nationale Parken. Zij worden oa. uitgenodigd deel te nemen aan parkbezoeken en topbelevenissen. De Nationale Parken hebben zelf het belang aangegeven van het vergroten van de bekendheid van het park en het bijzondere aanbod aan belevenissen op de Nederlandse markt. Internationaal blijven we ons richten op Duitsland, België en Frankrijk.

Meer informatie
Heb je belangstelling voor deelname aan de campagne Holland National Parks vanaf 2020? Informeer naar de mogelijkheden bij Angelique Vermeulen via avermeulen@holland.com of 06 41177212,

 

Reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen